تعمیر برد یخچالهای خانگی و تجاری

نماش جزییات مطلب

تعمیر برد یخچالهای خانگی و تجاری

اکثر وسایل الکترونیکی برای آنکه به درستی و اصولی کار کنند نیاز به برد دارند. همانطور که انسان بدون مغز عملا زنده نیست وسایل برقی هم بدون برد اصلی به درد نخور و غیرقابل استفاده هستند. در این محتوا سعی داریم همه‌چیز درباره‌ی برد یخچال را بررسی‌ کرده و با آن بیشتر آشنا شویم. اگر به دنبال خرید برد فریزر و یخچال هستید یا سعی دارید درباره این محصول اطلاعاتی کسب کنید مطالب زیر را از دست ندهید و تا آخر همراه ما باشید.

نشانههای خرابی برد یخچال


یخچال

برد یخچال دقیقا مرکز فرماندهی یخچال است. پس تعمیر برد یا سرویس آن باید در راس کار و اولویت قرار گیرد. خراب شدن هر قطعه از یخچال با نشانه و علائم خاصی همراه است که آلارم تعمیر و سرویس را برای صاحب خود به صدا درمی‌آورد. یخچال از این قاعده مستثنی نبوده و در صورتی که نیاز به تعمیر برد پیدا کند با علائمی که در ادامه بیان می‌کنیم آن را اعلام می‌کند.

نمایش کد ارور و خطا روی صفحه نمایشگر 

برد هر مدل یخچال از یک برند با دیگری متفاوت است. کدهای ارور هم با هم فرق دارد. اما به هرحال هر کدی که روی نمایشگر دیده می‌شود قطعا نیازمند پیگیری است و باید از سمت تعمیرکار و تکنسین ماهر بررسی شده و تعمیر شود. به محض نمایش هر کدی با نمایندگی آن یخچال یا تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید تا مشکل حاد و جدی نشود.

برفک زدن یخچال

از دیگر علائم خرابی برد یخچال برفک زدن آن است. یکی از وظایف برد برفک زدایی و کنترل برفک یخچال است. اگر برفک یخچال شما را اذیت می‌کند حتما نسبت به سلامت برد پیگیر شوید و در‌ صورت پیدا کردن ایرادی نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. دقت کنید بی‌توجهی نسبت به تعمیر به موقع برد باعث آسیب به موتور می‌شود. 

عدم فعالیت صحیح فن اپراتور

از رایج‌ترین علائم خرابی برد کار نکردن فن اپراتور یخچال است. در صورت بروز این مشکل باید نسبت به تعویض فن یا سرویس برد یخچال اقدام کرد. خرابی فن اپراتور یخچال فریزر ممکن است موجب انفجار یا خرابی برد شود پس لازم است حتما پیگیری شود.

ایجاد صداهای عجیب و غیرمعمول از یخچال

اگر متوجه صدایی غیر از صدای عادی یخچال فریزرمانند تغییر سرعت فن یا جیرجیر فن شدید ممکن است ایرادی مانند خرابی برد یخچال باعث آن شده باشد پس در صورتی که صداها ادامه دار شدند باید بررسی لازم انجام شود.

روشن نشدن یخچال فریزر

از نشانه‌های رایج خراب شدن برد یخچال روشن نشدن آن است. البته لازم است ابتدا از سلامت منبع تغذیه و جریان برق مطمئن شوید و در‌ صورتی که مشکل از برق نبود احتمالا برد یخچال دچار مشکل شده است. لازم به ذکر است در صورتی که مشکل از موتور یخچال باشد روشن شدن تا مرحله START پیش خواهد رفت. 

علت خراب شدن برد یخچال

برخی از دلایل خرابی برد شایع و برخی دیگر نیاز به بررسی دقیق‌تر تکنیسین‌های ماهر را دارند. در ادامه دلایلی که شایع بوده و ممکن است برد یخچال شما نیز به همان علت خراب شده باشد را بررسی‌ می‌کنیم. 

 

 

برخورد مستقیم آب با برد یخچال

حتما می‌دانید برخورد مستقیم آب با برد و هر قطعه الکترونیکی باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن و خرابی قطعه می‌شود. در آشپزخانه هم هنگام خانه تکانی و تمیزکاری امکان برخورد آب با برد یخچال وجود دارد پس مراقب این مسئله باشید.

نوسان برق

لطفاً فراموش نکنید قبل از خرید یخچال یک محافظ برق ایمن برای آن خریداری کنید. مهم‌ترین و شایع‌ترین علت خرابی برد یخچال نوسانات جریان برق است. این اتفاق ممکن است شما را مجبور به تعویض یخچال کند!

خراب شدن یک قطعه دیگر و اتصالی یخچال

گاهی اوقات خراب شدن یک قطعه یا اتصالی دیگر قطعات باعث ایجاد مشکل در عملکرد کلی برد می‌شود. لطفاً اگر قطعه‌ای خراب می‌شود نسبت به آن بی توجه نباشید تا باعث آسیب به قطعات اصلی مانند برد نشود. 

پایان عمر قطعات

به هرحال هر قطعه‌ای طول عمری دارد و یک روز به پایان می‌رسد. طول عمر قطعه برد یخچال عموما بین 6 تا 8 سال است و در صورت مراقبت بهتر بیشتر هم می‌شود. 

قیمت تعمیر برد یخچال فریزر

برای تعمیر برد یخچال فریزر فقط لازم است با نمایندگی‌های مخصوص تعمیر برد یخچال فریزر تماس گرفته و پس از گزارش خرابی تکنسین مرتبط در محل حاضر شده و یخچال را بررسی می‌کنند. در صورتی که در محل تعمیر شود اقدامات لازم انجام می‌شود و در صورت لزوم یخچال به مرکز منتقل شده و پس از تعمیر و سرویس به مشتری تحویل می‌شود. قیمت تعمیر برد یخچال فریزربا توجه به نوع اقداماتی که تعمیرکاران انجام می‌دهند تعیین می‌شود.  مثلاً؛

  • با توجه به مشکل برد و تعداد قطعاتی که  خراب شده‌اند.
  • با توجه به مدل یخچال مثلا ساید بای ساید یا دوقلو یا هر مدل دیگری قیمت تعمیر برد یخچال متفاوت است.
  • میزان پیچیدگی برد پخچال. 
  • هزینه خرید یا تعویض قطعات جدید.

همگی موارد ذکر شده در قیمت تعمیر برد یخچال تأثیر گذار هستند. البته لازم به ذکر است هر مرکز خدماتی و هر تعمیر کاری با توجه به متد سرویس و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند قیمت متفاوتی برای امور اینچنینی تعیین می‌کنند که می‌توانید پس از مقایسه‌ قیمت و خدمات یک مرکز را به انتخاب خود برگزیده و سرویس برد یخچال را به آنها بسپارید. 

کلام آخر

همانطور که اشاره کردیم برد یخچال مرکز فرماندهی و مغز آن است. هرگونه ایرادی مانند عدم برودت، برفک، یک سره کار کردن یخچال و… می‌تواند نشانه ایجاد مشکل در برد باشد. پس حتما در صورت بروز مشکلاتی این چنینی لازم است اقدامات تخصصی انجام شود تا عیب‌ یخچال پیدا شده و هزینه‌ای بیشتر از چیزی که لازم است به شما متحمل نشوید. 

 

 

اطلاعات

  • نویسنده : __ امامی
  • تاریخ: یکشنبه, 10 دی 1402
  • تعداد بازدید: 902